אתרים קהילתייםקיבוץ מושב ישוב קהילתי

מהו אתר קהילתי

קהלי היעד של האתר הקהילתי

הגדרת האתר הקהילתי נובעת מהגדרת קהלי היעד שלו, והם שניים: קהל התושבים וגולשים שאינם גרים ביישוב.

קהל התושבים מצפה לקבל עדכונים שוטפים דרך האתר, ולאתר מספרי טלפון ושעות פתיחה של מוסדות הישוב. לעתים הוא יגלוש לעמוד האירועים ולעמוד ספר הכתובות.

לעומתו, קהל הגולשים שאינם גרים ביישוב מחפש אחר העמודים ''אודות'' ו- ''קליטה''. אלו מתארים את הישוב ואת האפשרויות להקלט בו.

האתר הקהילתי כמערכת תקשורת ישובית מבוזרת

התושבים כלל אינם צריכים לגלוש באתר בכדי להיות מעודכנים, שכן אחת ליום / שבוע נשלח אליהם סיכום אוטומטי מן האתר, עם כל המידע החדש.

ואם גולשים באתר, מספיק שיגלשו בעמוד הבית - כל המידע החדש מוצג בו באופן אוטומטי, תחת הכותרות ''חדשות ועדכונים'' ו- ''הודעות אחרונות בפורומים''.

האתר מוזן במידע באופן מבוזר, על ידי בעלי התפקידים השונים - כל אחד מהם מקבל הדרכה אישית, אשר בעקבותיה הוא יכול להוסיף הודעות לעמוד האישי שלו באתר.

גם תושבים מן השורה יכולים להזין הודעות לפורומים באתר. הם יודעים כי ההודעה שלהם תגיע לכלל התושבים, כחלק מן הסיכום היומי הקרוב.

אז איך ניגשים לבניית אתר קהילתי?

קל לבנות את האתר הקהילתי - אין צורך בעבודה רבה. המרכיבים הקריטיים לאתר הם:

  1. רשימת שמות וכתובות אימייל של התושבים - רשימה זו נטענת אל תוך רשימת התפוצה של האתר. אליה יישלחו בהמשך הסיכומים היומיים.
  2. רשימת בעלי תפקידים באתר, המוכנים להזין אותו בהודעותיהם - כל אחד בעמוד האישי שלו.

בכך יצרנו מערכת תקשורת שלמה, הכוללת את יצרני התוכן וצרכני התוכן.

מעבר לכך, צריך האתר להכיל מספר עמודי תוכן קבוע, והם: ''אודות'', ''קליטה'', ''מידע שימושי''.

אתר קהילתי - סרטון מבוא

האתר כמערכת תקשורת ישובית

דוגמא לסיכום יומי